loading...
دکتر ستایش
دکتر ستایش بازدید : 54 یکشنبه 25 اسفند 1398 نظرات (1)

شما درست در همین لحظه، گوشه‌ای از بدنتان را از آسیب‌های احتمالی نجات داده‌اید و امید برای طولانی‌ترشدن عمرتان را هم بالا برده‌اید. چای، چه سیاه باشد و چه سبز خواص زیادی را به بدنتان می‌رساند و احتمال ابتلایتان به برخی از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. به شرط آنکه در مصرفش زیاده‌روی نکنید.

خواص چای

 

احتمال ابتلایتان به سرطان را کمتر می‌کند

 

اگر این نوشیدنی را داغ و سوزان ننوشید، می‌توانید از آن به‌عنوان یک داروی پیشگیری از سرطان کمک بگیرید. آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات موجود در چای خطر ابتلا به سرطان‌هایی مثل پوست، پروستات، ریه و سینه را کاهش می‌دهند. اما متخصصان می‌گویند به رغم این خوبی‌ها، باید از نوشیدن چای داغ پرهیز کرد، چراکه چای داغ احتمال ابتلا به سرطان مری را بالا می‌برد.

پوست‌تان سالم‌تر می‌شود

 

چای سیاه نه‌تنها خطر درگیر شدن با سرطان پوست را کمتر می‌کند، که شما را از بسیاری از مشکلات ریز و درشت پوست هم نجات می‌دهد. بعد از یک روز پرکار، شما می‌توانید یک پنبه را به چای دم‌شده آغشته کنید و با کمکش پوستتان را از آلودگی‌ها پاک کنید.

بعید است دیابت بگیرید

 

کنترل قندخون، یکی دیگر از مسئولیت‌هایی است که می‌توانید به فنجان چای‌تان بسپارید. اگر چای را بدون قند و شیرینی میل کنید، احتمال ابتلایتان به دیابت نوع دو را پایین می‌آورید.

دندان‌هایتان دیرتر می‌پوسد

 

درست است که نوشیدن چای ممکن است روی مینای دندان تاثیرات بدی به جای بگذارد و در دراز مدت رنگ دندان‌هایتان را زرد‌تر کند، اما در عین حال از پوسیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. اگر نمی‌خواهید مصرف چای به زردشدن دندان‌هایتان منجر شود، از چای سبز استفاده کنید و با مصرف یک فنجان چای سبز در روز، مانع رشد و تکثیر باکتری‌ها در دهانتان شوید.

مغز و قلب‌تان بهتر کار خواهد کرد

 

خاصیت ضدالتهابی چای می‌تواند عملکرد رگ‌های خونی شما را بهتر کند و وضعیت خون‌رسانی در بدنتان را بهبود دهد. نوشیدن دو تا سه فنجان چای سیاه در روز، به سلامت قلب کمک می‌کند و حتی عملکرد مغزتان را هم بهبود می‌دهد. محققان می‌گویند از آنجایی که چای سیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان است، پس مصرف دو تا سه فنجان آن احتمال ابتلا به آلزایمر را پایین می‌آورد.

بهتر تمرکز می‌کنید

 

کافئین موجود در چای نه‌تنها خستگی‌تان را کمتر می‌کند، بلکه توجه و تمرکزتان را هم تا حد قابل قبولی بالا می‌برد. اگر قبل از انجام دادن یک کار مهم، یک فنجان چای بنوشید بهتر، از پس انجام آن برخواهید آمد.
البته اگر به رفلاکس معده دچار هستید، بهتر است در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنید. چای با همه خاصیتی که دارد، باعث ترشح بیشتر اسید معده می‌شود.

بیشتر کالری می‌سوزانید

 

مصرف چای به تنظیم سوخت‌وساز بدنتان کمک می‌کند. از نظر متخصصان، چای شاید تنها عامل کاهش وزن نباشد، اما به چربی‌سوزی بیشتر و افزایش سوخت‌وساز بدن کمک کرده و روند لاغرشدن شمایی که مراقب خورد و خوراکتان هستید را سریع‌تر می‌کند. البته ورزش اگر به اینها اضافه شود یه مثلث جادویی ساخته می‌شود که خیلی زود می‌تواند اثراتش را ببینید.

دکتر ستایش بازدید : 54 چهارشنبه 21 اسفند 1398 نظرات (0)

كاهو از گروه سبزیجات پهن برگ است كه فواید بسیار موثری دارد.  فواید كاهو عبارت است از:سم‌زدایی بدن: كاهو منبع خوب آنتی‌اكسیدان‌هایی نظیر ویتامین A و C است.

فواید کاهو

 

پیشگیری از نابودی استخوان‌ها:كاهو حاوی ویتامین k است.
بهبود سلامت قلب: كاهو از تجمع پلاك پیشگیری می‌كند.
حفظ قوه بینایی: مواد مغذی نظیر ویتامین A،C و كاروتنوئیدها در كاهو وجود دارند.
درمان مشكلات پوستی: ویتامین A موجود در كاهو به بهبود سلامت پوست كمك می‌كند.
بهبود سیستم ایمنی: كاهو دارای دو تقویت كننده سیستم ایمنی یعنی ویتامین‌های A و C است.
مقابله با سرطان: رنگدانه كلروفیل موجود در كاهو می‌تواند از سرطان‌های كبد و روده پیشگیری كند.

دکتر ستایش بازدید : 66 دوشنبه 12 اسفند 1398 نظرات (0)

واریس، خطوط بنفش رنگ یا برجستگی های طنابی شکل است که در پی نارسایی وریدها یا همان سیاهرگ های سطحی اندام تحتانی ایجاد می شود. منظور از نارسایی وریدی آن است که بازگشت خون اندام به سمت قلب به درستی انجام نمی شود…

 

چرا واریس میگیریم؟

 

واریس پادر وریدهای پا، دریچه های لانه کبوتری ای وجود دارد که عملکردش به گونه ای است که با هر انقباض، مقداری خون را به دریچه بالایی پمپاژ می کند و در آنجا منتظر انقباض بعدی می ماند. اگر در اثر عوامل مستعدکننده، دریچه های لانه کبوتری تخریب شوند و خون در ورید باقی بماند، واریس رخ می دهد. در این حالت قطر ورید افزایش می یابد و باعث اختلال بیشتر کار دریچه ها می شود. در پی این اتفاق، طی ماه ها و حتی سال ها فرد با احساس سنگینی در پا مواجه خواهد شد. با گذشت زمان، وریدهای سطحی به شکل طناب های کوتاه نازک روی ساق یا ران پا نمایان می شوند. واریس های شدید ممکن است به عوارضی همچون ورم پا، تخریب پوست و حتی ایجاد زخم در اندام منجر شوند.

 

عوامل مؤثر در بروز واریس کدامند؟

 

افزایش سن، وراثت، ایستادن یا نشستن های طولانی روی صندلی، استعمال دخانیات، ضربه به پا در اثر تصادف یا شکستگی ، مصرف قرص های ضدبارداری یا وجود لخته در وریدهای عمقی پا به هر دلیل، از عوامل موثر در بروز واریس هستند.

 

بروز واریس در مردان و زنان

 

بروز واریس در زنان بیش از مردان است زیرا هورمون هایی که با غلظت بالا در بدن آنها وجود دارد، تا حدی شل کننده دیواره عروق هستند. در دوران بارداری هم به دلیل تغییرات هورمونی و فشاری که در لگن به وریدها وارد می شود، احتمال بروز واریس وجود دارد.

 

واریس خفیف و پیشرفته

 

در موارد خفیف واریس، شخص فقط در اندام تحتانی احساس سنگینی می کند. در این شرایط فرد مبتلا باید از ایستادن یا نشستن طولانی مدت اجتناب کند و هنگام نشستن پاهایش را روی بلندی قرار دهد و به تناوب جای ۲ پا را عوض کند. شب ها هم هنگام خواب باید پاها بالاتر از سطح بدن قرار بگیرند.

 

در واریس پیشرفته استفاده از جوراب واریس توصیه می شود. معمولا علایم با پوشیدن جوراب، تخفیف می یابد و بیش از این اقدامی لازم نیست. البته جوراب های واریس انواع و جنس های مختلفی دارند. برخی از جوراب های نامرغوب ممکن است باعث خارش و آسیب به پوست شوند.

 

اگر جوراب صحیح طراحی نشده باشد، فشاری که بر اندام وارد می کند، ممکن است باعث بهبود واریس نشود یا حتی آن را تشدید کند. جوراب های واریس با فشاری که وارد می کنند به عضلات پا کمک می کنند خون را تخلیه کنند. استفاده از درمانی?های دارویی که با بازسازی جدار عروق آسیب?دیده، منجر به بهبودی واریس می?شود در گروهی از بیماران توصیه می گردد. در موارد نادر برای درمان واریس، به جراحی یا لیزر نیاز است. این روش ها معمولا فقط در واریس های شدید و عارضه دار توصیه می شوند.

 

میزان ابتلا به واریس در ایران

 

آخرین بررسی‌های انجام شده توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران نشان می‌دهد که ۱۰ تا ۲۰ درصد از جمعیت کشور به بیماری واریس مبتلایند و این در حالی است که اغلب آنان از بیماری خود بی‌اطلاع هستند و در صدد درمان هم نیستند. در این تحقیقات همچنین آمده است که متاسفانه بیماری واریس، زنان ۴۰ تا ۵۰ سال را بیشتر از سایر گروه‌های سنی درگیر می‌کند.

 

کارشناسان معتقدند، علاوه بر جنسیت و بارداری، سابقه خانوادگی، سرپا ایستادن‌های طولانی، افزایش سن، وزن زیاد و استفاده از داروهای هورمونی نیز از عوامل ابتلا به واریس محسوب می‌شوند.

 

آنان می‌گویند، حدود یک چهارم زنان کشورمان از واریس رنج می‌برند، ولی بیشتر آنان نسبت به این بیماری بی تفاوت هستند و با خود درمانی، از مراجعه به پزشک سر باز می‌زنند.‏

دکتر ستایش بازدید : 56 دوشنبه 12 اسفند 1398 نظرات (0)

استفاده از سفیدکننده‌های دندان در خانه

 

سفید کننده دندان-داروخانه‌ها این روزها انواع محصولات خانگی سفید کننده دندان، مانند چسب‌ها یا ژل‌های سفید کننده دندان را به شما ارائه می‌کنند، ولی آیا شما با خرید این محصولات سفید کننده دندان می‌توانید دندان‌هایتان را سفید کنید و لبخندی زیباتر داشته باشید؟ جواب مثبت است، ولی این محصولات سفید کننده دندان محدودیت‌هایی نیز دارند.

اگر شما از داروخانه یک چسب یا نوار یا ژل‌های سفید کننده دندان را خریداری کردید و آن را در منزل برای سفید کردن دندان‌هایتان به کار بردید، ولی در نهایت دندان‌هایتان سفید نشدند، باید با دندانپزشک‌تان مشورت کنید.بهتر است پیش از خرید محصولات خانگی سفید کننده دندان این کار را انجام دهید، چون دندانپزشک پس از معاینه‌ای کوتاه به شما خواهد گفت که تغییر رنگ دندا‌ن‌هایتان چه علتی دارد و شما بهتر است از چه روش و چه محصولاتی برای سفید کردن دندان‌هایتان استفاده کنید. شاید این محصولات خانگی سفید کننده دندان که غلظت و قدرت سفیدکنندگی کمتری دارند، برای شما موثر نباشند،در این صورت فقط وقت و هزینه‌تان را هدر داده‌اید.

1- درد و حساسیت:

 

تقریبا نیمی‌از افرادی که از محصولات سفید کننده دندان استفاده می‌کنند،درجاتی از حساسیت دندانی و التهاب لثه را پس از آن تجربه می‌کنند.اگر شما هنگام استفاده از محصولات سفید کننده دندان دچار حساسیت دندانی شدید و در اثر نوشیدن مایعات گرم و سرد دندان‌هایتان دچار دردهای گذرایی شد و یا لثه‌هایتان قرمز شد،باید غلظت این محصولات سفید کننده دندان خانگی را کمتر انتخاب کنید.به طور معمول، این عوارض در عرض چند روز از بین می‌روند، اما اگر این درد و التهاب ادامه پیدا کرد حتما با دندانپزشک‌تان تماس بگیرید.

2- سرطان:

 

بعضی‌ها تصور می‌کنند ماده “پراکسید” که در سفید کننده‌های دندان خانگی وجود دارد موجب سرطان مخاط دهان می‌شود، ولی این نگرانی بی دلیل است.مقدار پراکسیدی که هر فرد در روز هنگام استفاده از سفیدکننده‌های دندان خانگی دریافت می‌کند، 10 درصد مقداری از این ماده است که هر روز در بدن تولید می‌شود.در عین حال، بزاق دهان این ماده را بی‌اثر و خنثی می‌کند. پس خیالتان آسوده باشد که سفید کننده دندان موجب سرطان نمی‌شوند.

3- در بارداری ممنوع:

 

اگر شما باردار هستید، باید سفید کردن دندان‌هایتان را به بعد از زایمان موکول کنید،چون مواد سفید کننده دندان می‌توانند بلعیده شوند و برای جنین خطرآفرین باشند.به هر حال شما باید تلاش کنید، جنین را در این 9 ماه از مواد شیمیایی مصون نگه دارید.

4- ترمیم‌ها را سفید نمی‌کند:

 

بعضی‌ها دندان‌هایشان را از پیش با مواد ترمیمی هم ‌رنگ دندان ترمیم کرده‌اند،ولی به مرور زمان این ترمیم‌ها بد رنگ شده‌اند و یا حاشیه‌های آن رنگ گرفته‌اند.اگر شما هم چنین مشکلی دارید، باید به شما توصیه کنیم که خیال سفید کردن دندان‌هایتان را از سر بیرون کنید. مواد سفیدکننده دندان روی این ترمیم‌ها اثر چندانی ندارند و بد رنگی آنها را برطرف نمی‌کنند. بهتر است این ترمیم‌ها را تعویض کنید.

5- اگر پوسیدگی و یا لکه‌های سفید روی دندان‌هایتان دارید:

 

بعضی‌ها وقتی مقابل آیینه می‌خندند، لکه‌های سفیدی روی دندان‌هایشان به چشم می‌آید. فراموش نکنید این لکه‌ها با سفید کننده دندان محو نمی‌شوند. از طرف دیگر، پوسیدگی و عفونت‌های لثه هم از مواردی هستند که شما را از سفید کردن دندان‌هایتان باز می دارند. ابتدا باید پوسیدگی‌های دندان‌هایتان ترمیم شود، بیماری‌های لثه‌ای بهبود یابند و پس از آن به سراغ سفید کردن دندا‌ن‌هایتان بروید.

6- بی‌اثر سفید کننده دندان روی روکش‌ها:

 

ممکن است دندانتان را روکش کرده باشید، ولی این روکش رنگش زردتر از دندان‌های طبیعی شما باشد.در این صورت نباید انتظار داشته باشید،استفاده از محصولات سفید کننده خانگی دندان، دندانتان را سفیدتر کند.اگر دوست دارید رنگ روکش شما سفید شود و با رنگ بقیه دندان‌هایتان هماهنگ باشد،باید روکش دندانتان را عوض کنید و از دندانپزشک بخواهید روکشی با رنگ روشن تر برای دندان شما به کار ببرد.

7- دندان‌های زرد بهتر از خاکستری:

 

فراموش نکنید که دندان‌های با ته ‌رنگ خاکستری دشوارتر از دندان‌های با ته ‌رنگ زرد با سفیدکننده‌های خانگی سفید می‌شوند.

دکتر ستایش بازدید : 190 سه شنبه 06 اسفند 1398 نظرات (0)

برای مراقبت از سلامتی خود ، حداقل باید سالی یک بار معاینه پزشکی کامل انجام شود. با این حال ، شما همچنین باید مراقب سلامتی خود بین زمان مراجعه به پزشک باشید. آزمایش های ویژه ای وجود دارد که می توانید برای تشخیص یک بیماری جدی، حتی قبل از بروز اولین علائم بیماری انجام دهید.

 آزمایشات ساده  تا بتوانید خطر ابتلا به برخی بیماری ها را تخمین بزنید

 

1. بیماری قلبی و ریه

 

انگشتان خود را به شکل حرف وارونه J بسازید و ناخن های خود را در مقابل یکدیگر قرار دهید. آیا یک لوزی ریز بین آنها می بینید؟ عالی ، این بدان معنی است که قلب و عروق شما کاملاً سالم هستند.

اگر بین ناخن های شما هیچ فضایی وجود نداشته باشد ، ممکن است نشانه لخته شدن خون باشد. این واقعیت که انگشتان ضخیم تر می شوند به این معنی است که خون اکسیژن کافی ندارد. کمبود اکسیژن به دلایل مختلفی ایجاد می شود. به عنوان مثال ، بیماریهای قلبی عروقی ، مشکلات ریه و مشکلات دستگاه گوارش.

2. سکته مغزی و زوال عقل

 

برای این آزمون به یک تایمر نیاز دارید. پای خود را بلند کنید تا مفصل ران به طور موازی با کف باشد و تایمر را شروع کنید. اگر می توانید به مدت 20 دقیقه یا بیشتر در این حالت بایستید ، بدان معنی است که احتمال کمتری دارد که دچار سکته مغزی یا ابتلا به زوال عقل شوید و برعکس: اگر در حفظ تعادل در یک پا مشکل دارید ، این ممکن است مشکلات عروق مغز را نشان دهد .

3. کم خونی

 

هنگام ایستادن در مقابل آینه ، پلک پایین خود را به سمت پایین بکشید. اگر رنگ صورتی است ، همه چیز خوب است. با این وجود ، اگر کم خونی دارید ، ممکن است رنگ صورتی کمرنگ یا حتی زرد باشد. کم خونی ناشی از کمبود هموگلوبین است و نشان می دهد که عضلات و بافت های بدن اکسیژن کافی دریافت نمی کنند و نمی توانند 100٪ کار کنند. اگر متوجه شدید که رنگ پریدگی دارید ، سریع خسته می شوید یا به شدت نفس می کشید ، باید به پزشک مراجعه کنید تا شما را معاینه کند.

4- عدم تعادل هورمونی و عدم وجود میکرو المنت ها

 

از دست دادن مو یک روند طبیعی است. طبق گفته پزشکان ، ما روزانه 50 تا 100 مو از دست می دهیم. هیچ موردی برای نگرانی نیست. اما برای درک اینکه زمان نگران شدن چه موقع است ، می توانید یک آزمایش ساده انجام دهید.

موهای شما باید خشک و تمیز باشد. یک تکه کوچک از مو بگیرید و بکشید. خیلی محکم نکشید اگر فقط حدود 2-3 مو در دست دارید ، کاملا طبیعی است. اگر تعداد بیشتری دارید ، باید به یک متخصص مراجعه کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث ریزش مو می شود: استرس ، بهداشت نامناسب یا مشکلات جدی بهداشتی. موها به دلیل عدم تعادل هورمونی یا کمبود مواد مغذی اغلب نازک می شوند. این علائم را نباید نادیده گرفت.

5- سندرم تونل کارپال

 

این تست می تواند یک مشکل برای کارمندان اداری ، هنرمندان و دوچرخه سواران باشد – سندرم تونل کارپ.

دستان خود را به سمت بالا بکشید تا ساعد شما به موازات صورت شما باشد. سعی کنید نوک انگشتان خود را به پایین کف دست برسانید. اگر می توانید این کار را برای 1-2 دقیقه انجام دهید ، حال شما خوب است. اما اگر احساس سوزن سوزن شدن ، بی حسی یا درد در مچ یا انگشتان دست دارید ، این می تواند نشانه سندرم تونل کارپ باشد.

سندرم تونل کارپ وقتی ظاهر می شود که بافت های همسایه بر عصب مدیان فشار می آورند. درد و بی حسی فقط بدون درمان مناسب بدتر می شود.

6. دیابت

 

برای انجام این تست ، به کمک نیاز دارید. به یکی از دوستان خود بخواهید یک مداد که انتهای آن پاکن دارد بدهید از او بخواهید که با انتهای تیز مداد و با پاک کن ، پا و انگشتان پا را لمس کنند. آیا می توانید بگویید (بدون نگاه کردن به مداد) که کدام قسمت از مداد را لمس کرده است؟

اگر حس نکنید که کدام قسمت از مداد بوده ، به این معنی است که انتهای عصبی روی پاهای شما به درستی کار نمی کنند. حساسیت کم می تواند یک شاخص دیابت باشد.

دکتر ستایش بازدید : 149 شنبه 03 اسفند 1398 نظرات (0)

ضخامت دیواره رحم چیست؟

 

رحم، که جنین را در تمام دوران حاملگی حمل ميکند ، دارای سه لایه است- لایه داخلی، میانه و لایه بیرونی. درونی ترین لایه رحم آندومتر اسم دارد. آندومتر ضخیم براي گردش طبيعي قاعدگی و حاملگی موفق بسیار مهم است. اندومتر ضخیم و سالم، که بعنوان پوشش رحم هم شناخته ميشود ، سبب لانه گزینی موفق تخمک بارور در داخل رحم ميشود . همچنين بعداً، در زمان بارداری، آندومتر جنین را تغذیه ميکند .

هورمون استروژن در حفظ ضخامت دیواره رحم، طراوت و نگهداری خون در آندومتر بسیار حیاتی است. سطح نامطلوب استروژن منجر به نازک شدن آندومتر ميشود . درصورتی که پوشش رحم یا آندومتر دست کم 8 میلی متر ضخامت داشته باشد، رضایت بخش است. ولی درصورتی که ضخامت کم تر از 7 میلی متر باشد، آندومتر نازک نامیده ميشود .

علل نازک شدن دیواره رحم

 

√ استروژن کم
√ جریان خون ناکافی
√ فیبروم ها

√عملکرد نامناسب پروژسترون
√ استفاده طولانی مدت از قرص های ضد بارداری
√ بیماری التهابی لگن (PID)
√ D&C یا هر نوع جراحی لگن
√ سرعت نادرست رشد دیواره رحم
√ کیفیت ضعیف بافت آندومتر
√ استفاده بیش از حد از کلومفین (کلامید)

راه هایی جهت افزایش ضخامت دیواره رحم براي حاملگی

 

– رژیم غذایی خوب

 

داشتن یک رژیم غذایی متعادل و مقوی بر سطوح استروژن اثر گذاشته، اعتدال را در هورمون ها برقرار ميکند و سبب افزایش جریان خون ميشود . تمامی این عوامل در کمک به رشد ضخامت دیواره رحم براي رسيدن به حد ایده‌ال بارداری کمک ميکنند.مواردی مثل سبزیجات برگ سبز، گوجه فرنگی، تخم مرغ، هویج، ماهی و غیره دربردارنده تمام ویتامین های مهم مثل ویتامین C و ویتامین E همراه با دسته پیچیده B هستند که براي گردش خون سالم ضروری اند.

– ورزش کردن

 

راه طبيعي براي افزایش گردش خون انجام ورزش منظم است. افزایش جریان خون به رحم در رشد سلول های دیواره کمک ميکند که در نتيجه ضخامت این سلول ها هم افزایش می یابد.

– روغن کرچک

 

اسید ریسیولینیک یک ماده شیمیایی است که بخاطر تاثیرش در افزایش جریان خون و افزایش بهبودی و همچنين تشکیل بافت تازه، معروف است. این دستور به خصوص بر تخمدان ها و رحم هم تأثير می گذارد. این اسید در روغن کرچک یافت ميشود و استفاده از آن میتواند بسیار موثر باشد.

– خواب کافی

 

داشتن خواب عمیق و کافی تعادل مناسبی از هورمون ها را آماده می کند که بر روند نازک شدن دیواره رحم تأثير مطلوب می گذارد. دست کم 7- 8 ساعت خواب عمیق براي بدن ضروری است که فعالیت های بازیابی خود را انجام داده و رشد بافت ها هم به صورت مناسب انجام گیرد.

دکتر ستایش بازدید : 71 سه شنبه 29 بهمن 1398 نظرات (0)

دیسک کمر عارضه ای دردناک است که گاهی بر روی فعالیت های روزمره تاثیر می گذارد، در این مطلب یک حرکت موثر برای بهبود دیسک کمر معرفی می شود

درمان دیسک کمر با حرکتی موثر

 

80 درصد افراد در طول زندگی دچار کمردرد می‌شوند. گاهی اوقات دلیل این کمردرد، دیسک کمر است که می‌توان با انجام برخی حرکات ورزشی میزان درد آن را کاهش داد. مشکل دیسک کمر معمولا در قسمت پایانی کمر ایجاد می‌شود. انجام حرکات ورزشی می‌تواند در کاهش درد و افزایش کارایی موثر باشد.

درمان دیسک کمر با حرکت نیمه کبری‎

 

این حرکت باعث می‌شود که مایع دیسک کمر به قسمت میانی ستون فقرات هدایت شود. برای انجام این حرکت روی شکم دراز بکشید. آرام آرام سمت عقب بدن را فشار دهید. دست‌ها را روی زمین کنار سر قرار دهید. ۱۰ ثانیه در این حرکت بمانید. ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.

دکتر ستایش بازدید : 53 دوشنبه 21 بهمن 1398 نظرات (0)

در مورد خواص عرق گزنه چه میدانید؟

 

خواص عرق گزنه بی شمار است. گزنه جزء گیاهانی است که در آب و هوای مرطوب می روید، عرقیجات گیاهی از گذشته در زندگی ایرانیان مورد استفاده قرار گرفته است، با توجه به خواص بی نظیر و عوارض کم آن استفاده از این عرق گیاهی مفید و مشهور می توان از آن به عنوان مکمل و یا جایگزین برخی داروهای شیمیایی بهره برد.

در اینجا به خواص عرق گزنه اشاره خواهیم کرد. زندگی ماشینی و استفاده فراوان از مواد شیمیایی( که همه روزه مورد استفاده قرار می گیرد) افراد را بیشتر دچار عوارض ناخواسته ای می کند. استفاده از دارو ها و عرقیجات مختلف گیاهی به دلیل خواص متعدد و زیادی که دارد می تواند به کاهش این عوارض کمک کند.

گیاه گزنه

 

Utricadiacia گیاهی بوته ای با ارتفاع 15 تا 67 سانتی متر است که در مناطق مرطوب و کنار رود خانه بیشتر می روید.و ما در اغلب مناطق شمالی ایران شاهد رویش زیاد گزنه هستیم در جنگل های ارسبان و در آذربایجان و حتی تهران و شمیرانات شاهد رویش این گیاه به صورت خودرو می باشیم. این گیاه خودرو در اغلب باغ ها به چشم می خورد و مزایای زیادی برای سلامتی دارد.

خواص عرق گزنه:

 

این عرق دارای ویتامین های c , k و ویتامین های گروه b و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و آهن است. اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. عرق گزنه به سم زدایی بدن کمک می کند و یک ادرار آور قوی است به این معنی که در دفع مواد شیمیایی مضر و مایعات اضافی بدن کمک می کند. این عرق گیاهی ” تونیک بهاری ” یعنی ماده ای برای پاکسازی بدن از سموم نامیده می شود. خواص عرق گزنه بسیار زیاد است و باعث گردش خون و سلامت قلب و عروق می شود. همچنین باعث بهبود جذب ویتامین c در بدن خواهد شد. خواص عرق گزنه به دلیل وجود آنتی اکسیدان، کلسیم، کاراتنوئید ها، فیبر و فلاونوئید و آهن و منیزیم و فسفر و پتاسیم وپروتئین های مختلفش است. همچنین این عرق گیاهی مفید حاوی ویتامینA و ب کمپلکس و c و d است.

خواص عرق گزنه از دیدگاه طب

 

هر چند تماس جسمی با برگ گزنه ایجاد آلرژی می کند اما یکی از خواص عرق گزنه کاهش واکنش های آلرژیک است. همچنین به رینیت و یا کاهش التهاب غشای مخاطی در بینی کمک می کند و درد آرتروز را کاهش می دهد. این عرق خواص آنتی اکسیدانی دارد. همچنین به کاهش درد مفاصل کمک می کند، یکی دیگر از خواص عرق گزنه تاثیرات مثبت آن در پروستات است و ممکن است درجلوگیری از هایپر پلازی خوش خیم پروستات، که باعث بزرگ شدن غیر سرطانی پروستات می شود، کمک شایانی می کند.

طبیعت گرم و خشک گیاه تقویت کننده دستگاه هاضمه می باشد و این گیاه پایین آورنده قند خون و تقویت کننده پوست و مو است و می توان از آن برای درد نقرس و بواسیر استفاده کرد. عرق گزنه یک مسکن موثر برای تسکین درد است. بهترین عرق گیاهی برای درمان کلیه ها عرق گزنه است. در طب عرق گزنه را برای پیشگیری از رسوب کلیه و سنگ کلیه توصیه می کنند. اسپاسم شکم و یا گرفتگی های شکمی را با مصرف عرق گزنه می توان رفع نمود.

یکی دیگر از خواص عرق گزنه که در طب بسیار مورد توجه است کاربرد آن برای سندرم روده تحریک پذیر می باشد، عرق گزنه با پاکسازی روده بستری مناسب بری رشد باکتری های خوب ایجاد نموده و انگل ها و کرم های روده ای را از بین می برد.

خواص عرق گزنه به چه دلیل زیاد است؟

 

گیاه گزنه حاوی “سکرتین و سیلیس و بور “است سکرتین عرق گزنه بهترین عامل تحریک و به کار انداختن گردش خون و پیشگیری از پوکی استخوان می باشد، به همین دلیل است که گیاه فوق مفرح و صفرا بر و التیام دهنده است و از خونریزی های داخلی جلوگیری می کند. خواص گزنه تنها در گیاه خشک آن نیست بلکه در بهبود بیماری های تنفسی و طحال موثر است و در رفع قند خون و چربی خون موثر است. همچنین تومور و آماس و واریس را رفع می کند. یکی دیگر از خواص عرق گزنه مانند اسفناج است و مواد مقوی و مغزی موثر است. ماده موجود در عرق گزنه برای افزایش تولید شیر مادران موثر است. عرق گزنه ضد اسهال است و مصرف عرق گزنه به تنظیم عادت ماهانه ی زنان کمک شایانی می کند و مشکلات غیر طبیعی قاعدگی را برطرف می سازد، این گیاه نوعی انرژی بخش بدن می باشد.

دکتر ستایش بازدید : 142 دوشنبه 14 بهمن 1398 نظرات (0)

چشمان شما پنجره های شما به جهان است ، بنابراین مراقبت از آنها بسیار مهم است. مواردی مانند ملاقات با پزشک چشم به طور منظم ، خواب کافی و چشمک زدن به طور منظم در هنگام استفاده از کامپیوتر می تواند به سلامتی شما کمک کند. اگر در بینایی خود مشکل دارید ، باید در اسرع وقت قرار ملاقات با چشم پزشک را تعیین کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با برخی از کارهایی که می توانید انجام دهید تا به مراقبت از چشمهای شما کمک کنید آشنا کنیم:

عادات صحیح مراقبت از چشم :

 

مرتباً به یک چشم پزشک مراجعه کنید:

 

این افراد حرفه ای هستند که متخصص مراقبت از سلامتی چشم شما هستند. برای حفظ سلامتی چشمان خود ، به طور مرتب یا هنگامی که در بینایی خود مشکلی دارید ، چشمان خود را چک کنید. در مورد چشمان خود اطلاعات بیشتری کسب کرده. کسب اطلاعات بیشتر در مورد چشمان و چگونگی پیشگیری از بیماری های چشمی به شما کمک می کند کنترل بیشتری از سلامت خود داشته باشید.

– اگر هیچ مشکلی در بینایی ندارید ، باید هر 5 تا 10 سال یکبار در طی 20 و 30 سالگی به یک متخصص چشم مراجعه کنید.

– اگر مشکلی در بینایی ندارید ، باید هر 2-4 سال بین 40 تا 65 سالگی به یک متخصص چشم مراجعه کنید.

– اگر مشکل بینایی ندارید ، باید هر 1-2 سال پس از سن 65 سالگی به یک متخصص چشم مراجعه کنید.

لنزهای خود را در پایان روز خارج کنید:

 

بیشتر از 19 ساعت از استفاده لنزهای تماسی خودداری کنید. گذاشتن لنزهای تماسی به مدت طولانی می تواند باعث آسیب دیدگی و همچنین ناراحتی شدید در چشم شما شود.

هرگز با لنزهای تماسی خود نخوابید ، مگر اینکه پزشک به طور خاص به شما دستورالعمل این کار را بدهد. چشم شما به منابع منظم اکسیژن احتیاج دارد و لنزها به ویژه در هنگام خواب جریان اکسیژن به چشم ها را مسدود می کنند ، بنابراین پزشکان توصیه می کنند در طول شب از گذاشتن لنزهای تماسی خودداری کنید.

هنگام گذاشتن لنزهای تماسی شنا نکنید مگر اینکه عینک شنا مناسب داشته باشید. در صورت لزوم بهتر است از عینک های نسخه ای استفاده کنید.

آرایش چشم خود را در پایان روز بشویید:

 

همیشه وقت بگذارید قبل از خواب ، آرایش چشم خود را پاک کنید. هرگز با آرایش چشم خود به رختخواب نروید. اگر با ریمل یا خط چشم رختخواب بروید ، می تواند به چشم شما وارد شوند و باعث تحریک شود.

خوابیدن با آرایش چشم شما همچنین می تواند باعث مسدود شدن منافذ اطراف چشم شما شود ، که می تواند منجر به استایل یا (هوردئولوم) شود. یک استایل شدید می تواند به آنتی بیوتیک ها نیاز داشته باشد یا حتی نیاز به خارج شدن توسط پزشک باشد.

از قطره چشم برای کاهش حساسیت به مقدار کم استفاده کنید:

 

استفاده از قطره چشم کاهش دهنده آلرژن در طول فصل آلرژی ممکن است به رفع قرمزی و تسکین خارش کمک کند، اما استفاده روزانه در واقع می تواند مشکل را بدتر کند. این می تواند منجر به قرمزی بیش از حد چشم می شود زیرا چشم دیگر به قطرات چشم پاسخ نمی دهد.

قطره های کاهش دهنده آلرژی چشم با محدود کردن جریان خون به قرنیه ، که آن را از اکسیژن محروم می کند ، کار می کنند. بنابراین ، در حالی که چشمان شما احساس التهاب و خارش نمی کند ، در واقع اکسیژن کافی از خون دریافت نمی کنند. این ایده آل نیست ، زیرا عضلات چشم و بافت ها برای عملکرد به اکسیژن احتیاج دارند. کمبود اکسیژن حتی می تواند منجر به تورم و زخم شود.

عینک آفتابی محافظ UV بزنید:

 

همیشه در خارج از خانه عینک آفتابی داشته باشید. به دنبال عینک آفتابی باشید که برچسب دارد و مشخص می کند که لنزها 99٪ یا 100٪ پرتوهای UVB و UVA را مسدود می کنند.

قرار گرفتن طولانی در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند به بینایی شما آسیب برساند ، محافظت در جوانان می تواند به جلوگیری از بین رفتن بینایی در سالهای بعد کمک کند. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش با آب مروارید ، دژنراسیون ماكولا ، پنگوكول و پتریژیم ، شرایط مضر برای چشم ها در ارتباط است.

از آنجا که آسیب دیدگی اشعه ماوراء بنفش در طول زندگی ایجاد می شود ، محافظت از کودکان در برابر اشعه های مضر بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که کودکان شما هنگام طولانی بودن در معرض نور آفتاب از کلاه و عینک محافظ استفاده می کنند.

حتماً عینک آفتابی را حتی اگر در سایه هستید نیز بزنید. حتی اگر سایه اشعه ماوراء بنفش و HEV را به میزان قابل توجهی کاهش دهد ، شما هنوز هم چشم خود را در معرض اشعه ماوراء بنفش منعکس شده از ساختمانها و سایر سازه ها قرار می دهید.

هرگز به طور مستقیم به خورشید خیره نشوید ، حتی اگر عینک آفتابی UV دارید. پرتوهای خورشید بسیار قدرتمند است و در صورت قرار گرفتن در معرض نور کامل خورشید می تواند به قسمت های حساس شبکیه آسیب برساند.

عینک ایمنی را در صورت لزوم بزنید:

 

هنگام کار با مواد شیمیایی ، ابزار قدرت یا هر مکانی که دارای ذرات مضر باشد ، حتماً عینک یا سایر محافظ های چشم را بزنید. زدن عینک به شما در محافظت از چشمان شما در برابر هر چیز بزرگی یا کوچک که ممکن است به چشم شما وارد شود کمک خواهد کرد.

به اندازه کافی بخوابید:

 

خواب ناکافی ممکن است به خستگی چشم کمک کند. علائم خستگی چشم شامل سوزش چشم ، مشکل در تمرکز ، خشکی یا اشک بیش از حد ، تاری دید یا مضاعف ، حساسیت به نور یا درد در گردن ، شانه ها ، یا کمر است. اطمینان حاصل کنید که هر شب خواب کافی دارید تا از خستگی چشم جلوگیری کنید. بزرگسالان در هر شب حدود 7-8 ساعت خواب نیاز دارند.

به طور منظم ورزش کنید:

 

ورزش منظم می تواند به جلوگیری از بیماری های دیگر مانند دیابت کمک کند. با انجام حداقل 30 دقیقه ورزش سه بار در هفته ، می توانید احتمال ابتلا به بیماری های جدی چشم مانند گلوکوم و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهید.

برش های خیار را روی پلک های خود بگذارید تا پف نکند:

 

قبل از خوابیدن در شب برش های خیار سرد را به مدت 10 تا 15 دقیقه به آرامی روی پلک ها قرار دهید تا به درمان و جلوگیری از پف پلک و زیر چشم کمک کند.

کیسه های چای سبز همچنین در صورت استفاده ممکن است از چرک شدن پوست اطراف چشم جلوگیری کنند. کیسه چای را برای چند دقیقه در آب سرد خیس کنید و به مدت 15-20 دقیقه روی چشم قرار دهید. تانن موجود در چای باید به کاهش التهاب کمک کند.

دکتر ستایش بازدید : 57 سه شنبه 08 بهمن 1398 نظرات (0)

چیزهای مهمی که دستان شما در تلاش هستند در مورد سلامتی به شما بگویند:

 


بی حسی در انگشت یا حتی بازوی کامل چیزی است که از هر ده نفر، یک نفر در جهان تجربه کرده است. این احساس خسته کننده ممکن است موقتی باشد ، نتیجه خستگی معمولی یا نشانه مشکل جدی تر در سلامت فرد است.

خستگی و کوفتگی :

 


نحوه بروز آن: هنگامی که وسایل سنگین را بلند می کنیم و مچ دست خود را در حالت های ناخوشایند قرار می دهیم ، روی اعصاب واقع در نزدیکی سطح پوست فشار می آوریم. این منجر به احساس سوزن سوزن شدن روی سطح انگشتان ما می شود.

چه باید کرد: حتماً به اندازه کافی خواب و استراحت کنید. از ماساژ لذت ببرید.

کمبود ویتامین ها :

 


نحوه بروز آن: فقدان ویتامین های خاص (مانند ویتامین های E ، B1 ، B6 و B12) اغلب می تواند باعث ایجاد احساس سوزن شدن در انگشتان دست چپ یا پای چپ شود.

چه باید کرد: برای بازگرداندن تعادل ویتامین ها در بدن تلاش کنید. برای تعیین دوز مناسب مورد نیاز باید با یک متخصص مشورت کنید ، مقدار اضافی ویتامین ها ، عوارض جانبی منفی نیز دارد .

آسیب به ستون فقرات :

 


نحوه بروز آن: مشکلات مختلفی در ستون فقرات از طریق سورن سوزن شدن انگشت کوچک دست چپ شناخته می شود. این نتیجه فشار بیش از حد به بدن و آسیب بر اعصاب است.

چه کاری انجام دهید: هر چند وقت یکبار پشت خود را بکشید. سعی کنید یوگا ، ژیمناستیک یا شنا را انجام دهید. از نشستن طولانی مدت پرهیز کنید.

سندرم تونل کارپال:

 


نحوه بروز آن: سندرم تونل کارپال اغلب از طریق انگشت شست ، اشاره و انگشت میانی بیان می شود. به دلیل کارهای خاصی که هر روز به عنوان بخشی از شغل یا سبک زندگی فرد تکرار می شود ، تاندون ها می توانند متورم شوند و باعث بی حسی در دست شوند.

چه باید کرد: ژیمناستیک ساده و کشش مفاصل می تواند به جلوگیری از بروز سندرم تونل کارپ کمک کند.

مشکلات گردش خون :

 


نحوه بروز آن: به علت فشار بر روی اعصاب سطح یا ضربه به مفصل دست یا شانه ، برآمدگی انگشتان دست راست ممکن است ایجاد شود. سوزن سوزن شدن در دست راست همچنین می تواند ناشی از برخی بیماری های قلبی عروقی باشد ، که تأثیر آن بر جریان عمومی خون به اندام ها است.

چه باید کرد: با سرعتی متوسط ​​پیاده روی کنید یا برای بهبود سلامتی رگ های خونی در اندام های خود ، ژیمناستیک انجام دهید. مشکلات جدی تر در گردش خون نیاز به مداخله متخصصان پزشکی دارد.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 800
  • بازدید کلی : 2,941